Blog voor ouders Hallo, "Jij doet veel voor beelddenkers", hoor ik regelmatig. Ik ben niet zo van de etiketten of hokjes. Ik help alle leerlingen die het moeilijk hebben. Toch, als ik eerlijk ben; de meeste leerlingen die een training bij mij volgen, hebben vaak een meer visuele denkstijl. Een school is een talige omgeving. Leerlingen met een talige denkstijl komen er prima tot hun recht. Leerlingen met een meer visuele denkstijl kunnen het er moeilijker hebben. Niet omdat ze minder slim zijn, integendeel. |
![]() |
Het leren en vasthouden van leerstof die je je gemakkelijk voor kunt stellen, zoals bij de vakken natuur, aardrijkskunde en geschiedenis, gaat kinderen met een meer visuele leerstijl meestal prima af. Maar waar lopen ze dan wel tegenaan?
Welke leerstof is dan minder makkelijk in een beeld te vatten? 1. Het onthouden van namen van: kleuren, vormen, dagen van de week, mensen, voorwerpen, letters, cijfers ...... (groep 1 en 2).
7. Het onthouden van de schrijfwijze van woorden waarbij 2 letters mogelijk zijn voor één en dezelfde klank (ei/ij - au/ou - f/v etc.) - (groep drie t/m acht) 8. Het leren van lastige rekenonderwerpen zoals breuken, procenten, kommagetallen en metriek stelsel. 9. Het onthouden en toepassen van de regels van werkwoordspelling, zinsontleden en woordbenoemen. 10. Het onthouden van Engelse woorden, zinnen en grammaticaregels. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wil je reageren? Of heb je vragen en zou je met me willen overleggen over je zoon, dochter of leerling? Je mag me altijd e-mailen / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Tot de volgende blog. Met beeldende groet, Ilse Schreuder |