Als leerkracht ervaar ik regelmatig dat kinderen, ondanks gerichte hulp en begeleiding, vastlopen of niet tot hun recht komen in het onderwijs.

Als partner en moeder van een dyslectische man en dochter, zag ik frustratie en het gebrek aan zelfvertrouwen, omdat hun harde werken maar zelden werd beloond.

Door het volgen van studies leerde ik dat ieder kind en iedere volwassene op een eigen unieke wijze denkt en onthoudt.

Als ontwerper ontwikkel ik trainingen, spelmateriaal en cursussen voor kinderen met een meer visuele denkstijl.

Als remedial teacher help ik kinderen op een effectieve, creatieve en doelmatige manier hun leerproblemen te overwinnen. In mijn trainingen sluit ik aan bij de denkwijze van de leerling. Ik help mijn leerlingen inzicht te krijgen in hoe je leert, wat je belemmert en hoe je kunt leren zonder eindeloos te hoeven oefenen en herhalen. Daarnaast ga ik methodisch en doelgericht aan het werk om de leerachterstand in te lopen of weg te werken. Een training volgen bij Praktijk Beeldend Leren is naast hard werken ook een creatief proces, waarbij de leerstijlen ervaren en doen centraal staan. Ik ben lid van de beroepsvereniging van remedial teaching (LBRT).

Als trainer deel ik mijn kennis, mijn ervaring en mijn inzichten met leerkrachten in de vorm van inspirerende workshops.

Als student van de focusopleiding Docent Ontwerper van de Open Universiteit doe ik veel inspiratie en nieuwe theoretische inzichten en ontwikkelingen op, om mijn vak nog beter te kunnen uitvoeren.

Ilse Schreuder