Onderwerp Workshops Rekenen en Spelling bij Praktijk Beeldend Leren
Is deze blog niet goed leesbaar? Lees de blog dan hier op onze website.
 
 

Nieuwsbrief voor leerkrachten

Hallo Guest,

Elke veertien dagen, ligt er op dinsdag een blog van mij op de 'mat'.

Althans, dat probeer ik voor elkaar te krijgen.

Deze keer ligt er geen blog op de mat, maar een nieuwsbrief. Wat is het verschil?

Met mijn blogs vertel ik je over de dingen die ik meemaak(te) in mijn eigen praktijk of voor de klas. Zo probeer ik je een inkijkje te geven in hoe ik werk, wat ik doe, wat me beweegt en hoe ik dingen oplos.  

In een nieuwsbrief wil ik je op de hoogte brengen van nieuwe activiteiten. 

Geen idee of je hier interesse in hebt, maar ik doe toch een poging. 

 

Zoals je weet, begeleid ik in mijn praktijk leerlingen die veelal moeite hebben met automatiseringstaken. 

Wist je dat ik mijn kennis als remedial teacher ook regelmatig deel in de vorm van inspirerende workshops aan leerkrachtenteams?  

Dit najaar ga ik iets nieuws doen, ik ga namelijk voor het eerst zelf workshops organiseren zodat individuele, enthousiaste en leergierige leerkrachten zich ook op eigen houtje kunnen laten bijspijkeren,

Ben jij zo'n leerkracht? 
Heb jij leerlingen in je klas die de eenvoudige bewerkingen en (deel)tafels maar niet gememoriseerd krijgen, die continu fouten blijven maken in lastige spellingregels?

En ben je al tijden op zoek naar een aanpak die werkt, omdat je jouw leerlingen écht wilt kunnen helpen en geen genoegen neemt met onvoldoende resultaten? 

Dan is de bijgevoegde folder wellicht interessant voor je.

Ik heb voor komend najaar namelijk drie workshops voor je in de aanbieding:

1. Kinderen leren hoofdrekenen tot 20 en 100;

2. Kinderen de tafels en deeltafels tot 10 leren;

3. Kinderen voorbereiden op de spellingregels open/gesloten lettergreep en medeklinkerverdubbeling.

Ik zal heel eerlijk zijn, teams die ik al eerder getraind heb, weten van mij dat ik je in mijn workshops geen pasklare methode ga aanreiken waarin van dag tot dag staat uitgeschreven wat je precies moet doen. Mijn aanpak vraagt soms om durf, lef en creativiteit om eens kritisch naar je eigen leerkrachthandelen te kijken, naar de methode en naar je leerlingen. Wat hebben zij van jou nodig? Wat kun jij hen geven?

Maar als je die uitdaging aan durft te gaan, dan krijg je er ook iets voor terug:

  • Kinderen die zich begrepen voelen;
  • Kinderen die ontdekken dat ze wél kunnen rekenen, de tafels onthouden of die lastige spellingregels goed kunnen schrijven;
  • Kinderen die met plezier en vertrouwen naar school gaan;
  • Kinderen die weer betere scores halen.

Ik wil in mijn workshops met kleine groepen werken van maximaal 15 deelnemers.
Daarom stuur ik jou, als trouwe lezer, als eerste mijn folder toe. 
Volgende week ga ik alle scholen in het Noorden op de hoogte brengen van mijn nieuwe activiteiten. 

Heb je interesse in één van mijn workshops, meld je dan snel aan.

Een nieuwsbrief, zoals deze keer, zal ik je maar zo heel nu en dan toesturen.
De volgende keer ligt er dus weer een gewone blog van mij bij jou op de 'mat'.

Met beeldende groet,

Ilse Schreuder

 
 
 
 
BeeldenD LereN - Mockamawei 7, 9121 CB Aalzum, Telefoon: 0519-220315 Email: info@beeldendleren.nl
Voeg info@beeldendleren.nl toe aan jouw contactpersonen om mijn blog te blijven ontvangen.
Geen belangstelling meer voor mijn blog? Schrijf je dan hier uit.