Newsletter Archive

SubjectView
Hoera, de eerste blogView
Ik zie, ik zie...wat zie jij eigenlijk?View
Help, ik heb geen 'beeld'!View
Hoe jouw instructie meer betekenis krijgtView
Hoe mijn instructie er in het hoofd van een leerling uitzag View
Hoe begrijpend lezen er in het hoofd van mijn leerling uitzag.View
Hoe BLOON jij?View
Als het onthouden van de tafels maar niet luktView
Een concentratieprobleem of een leerprobleem?View
Nieuw gratis e-book over rekenenView
Chaos in haar hoofd door te veel verschillende rekenstrategieënView
Paniek tijdens het rekenenView
Black-out tijdens het rekenen? Ga een 'stapje' naar beneden!View
Workshops Rekenen en Spelling bij Praktijk Beeldend LerenView
Moeite met de sommen over het tiental? Zijn de splitsingen wel gememoriseerd?View
Verhaaltjessommen; een crime!View
Beeldvorming bij verhaaltjessommen!View
Van een beeld of verhaal naar een kale somView
Een goede analyse is de helft van de oplossingView
Is extra tijd zinvol voor rekenzwakke leerlingen?View
Toets jij ook de oplossingswijze in het vak rekenen? View
Lezen als een sneltrein of lezen als een boemeltje?View
Werkgeheugenproblemen en verhaaltjessommen: valkuilen en tips!View
Wil je meer weten over het leren van de tafels? View
Een nieuw, gratis e-book over het leren van de tafelsView
Splitsend of rijgend leren rekenen?View
Waarom je al een poosje geen blog meer hebt ontvangenView
Drie kenmerken bij rekenzwakke kinderen die consequent splitsend blijven rekenenView
Tellend rekenen of in sprongen rekenen?View
Leren splitsen met eierdozenView
Een zwakke speller; te weinig woordbeelden?View
Moeite met het metriek stelsel?View
De lastige spellingregels; wat je eerst moet leren!View